tisdag 11 november 2008

Nya prylar...

Jag kan inte påstå att jag är någon "pryltok" vad gäller foto. Jag har aldrig varit typen som slänger sig över nya modeller och säljer av den gamla bara för att testa det senaste. Det är iofs kul med nya prylar, men det är bildskapandet som är det primära för mig. (Ja, det där låter väldigt "PK", jag vet... ;) )

Min D70a är fyra och ett halvt år gammal, och under tiden jag haft den har både D80, D200 och D300 lanserats, men jag har valt att vänta med uppgradering, och samlat på mig en uppsättning riktigt bra objektiv i stället. Jag var lite sugen på D300:an, det skall villigt erkännas, men andra prioriteringar i familjeekonomin har gjort att ny kamera fått vänta. Tills nu!

Har fått loss pengar till en D700 + blixten SB-900. De flesta av mina gluggar funkar på den, men 18-70an och (framför allt) Sigmas 10-20 ligger lite "löst" till i kameraryggan nu. D70an kommer ju att finnas kvar, så de gluggarna kan jag ju använda på D70an. Eller snarare mina söner, eftersom de kommer att få disponera D70an när jag inte behöver den.

Beställde från kameraexperten.se igår kväll. Väntar spänt på sms:et med kolli-id från posten, så jag kan gå till ICA och hämta paketet! Stay tuned... :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Sådärja...nu blev det bättre!!
Kul..ja, då får man titta in här också lite då och då... :-)