lördag 9 april 2011

9 april - Tranor i molnen...



Vi fick en fin morgon och förmiddag vid Hornborgasjön. Vi var först av alla till utsiktsplatsen vid Trandansen vid kvart i fem i morse. Vid halv sex kom det två busslaster med skåningar och norrmän, så då var det slut på friden... ;-)

Det blev en fantastisk soluppgång när tranorna kom glidande in från sjön. De var inte lika många som förra året, men det räcker rätt bra med de kansk 8-10000 som var nu. :-)

Jag kände mig ändå rätt "mätt" bildmässigt när vi stod där. Det var sjunde besöket på åtta år för min del, och tredje morgonen i rad med klart väder, så väldigt mycket var "bekant".

Jag försökte hitta lite nya varianter vad gäller bilderna och är rätt nöjd med den här. Den är tagen strax efter soluppgången, när ett moln kom glidande över himlen och färgades rosa av den nyss uppstigna solen. Taget med 300 mm + 2x konverter.

Fler bilder här...

1 kommentar:

Lotta Lund sa...

Vilken underbar bild på tranorna. Hornborgarsjön behöver jag inte åka till då vi har bra mycket tranor här också. /L