söndag 26 oktober 2008

Tidig november...

Idag kom hösten på riktigt allvar till Tjockhult. Jag hade planer på att ge mig in till sta'n för att reka och plåta lite för mitt Södermalmsprojekt, men klockan halv elva (vintertid, ni har väl ställt om klockan?) började det strila ner från en jämngrå himmel och det håller fortfarande på när detta skrivs strax före tre. Känns inte så vidare inspirerande för street-bilder...

Det blir lite administrativt pyssel idag, skall uppdatera bildtexter m m på mina PBase-sidor och kika mer på ny hemsida.

Har också bestämt mig för att slå till på en Nikon D700 nu. Min gamla D70:a tuffar på rätt bra fortfarande, men när man ser brushantering och dynamiskt omfång på 700:an växer habegäret ganska radikalt. Svårt fall av "NAS"....

Dagens YouTube:
Bruce Springsteen - Waiting on a sunny day (Live i Barcelona 2002)
Allsångsvältare från "Rising"-turnén!

Inga kommentarer: