lördag 13 december 2008

Lucia: dagen efter "sista natten med gänget"

Lite trött idag, efter en väldigt trevlig julfest på jobbet igår. Bondtema (som i James Bond). I minglet såg man några riktigt bra imitationer av (främst) skurkarna i filmerna, men även en och annan Bond-pretendent. Själv skippade jag smoking och fluga och körde med skjorta och väst. Passade på att prata med massor med kompisar som jag inte pratat ordentligt med på länge, eftersom jag skall byta jobb efter jul. Slutar om en vecka, och sedan väntar sex veckors ledighet innan det nya jobbet tar vid i februari.

Det kommer att kännas _mycket_ märkligt att inte gå till det stora företaget på Södermalm efter jul. Nya kontoret (på ett mycket mindre företag) ligger också på Söder, och jag tror snarare att det kommer öka förvirringen, men det kommer bli bra när man vant sig vid den nya vardagen. Nya jobbet är kul och utmanande, och en bra påbyggnad till det jag gjort tidigare.

D700:an och jag trivs bättre och bättre ihop. Här är några bilder från de senaste veckorna:




Vid köksbordet, på 800 ISO!





Gråväder i Stockholm tre veckor i rad nu... Med 85:an, från Centralbron mot Riddarholmen.





David med sin baslärare Peter vid julkonserten i musikskolan. 85 mm, 1000 ISO, befintligt ljus. Ser fram mot att göra fler musikbilder med den här kameran!

Inga kommentarer: