söndag 22 mars 2009

Våren tar paus...

Jaha, bara för att man antyder att våren tar "jättekliv" så slår vintern tillbaka med kraft. Just nu vräker snön ner här utanför... Jag tänkte börja cykla till kontoret i morgon, men det får vänta till slutet av veckan. Kanske blir en långpromenad ändå, det har jag inte gjort sedan jag började på nya jobbet.

Skickade iväg min LowePro Vertex 200 AW idag. Snabb affär via Fotosidans annonsmarknad. Den har varit kanonbra, men är för liten för 300:an, tyvärr. Min nya rygga känns helt perfekt för min utrustning. Det gäller bara att lära sig sitt nya system för alla tillbehör. :)

Siktar på ett besök vid Tysslingen på lördag. Över 3000 sångsvanar där just nu! På söndagen kan det bli en sväng till Råstasjön. Isen har börjat gå där, vad jag förstår, och det öppna vattnet drar till sig fler olika arter. Vattenrall har siktats där. Vore kul att se.

Ett par bilder från turen runt Långsjön igår:



3 kommentarer:

Anonym sa...

Snö här med...trist...men men så är det ju med våren...

Anonym sa...

Man vet ju hur det brukar vara ändå blir jag lite besviken när snön vräker ner igen :)

Snoo sa...

Hmmm japanen kanske, alltid med kameran i högsta hugg!