söndag 1 mars 2009

Krasslig och trasslig helg...

Hua, den här vinterns magsjuka är inte att leka med. Jag har varit rätt OK efter mina två dagar som nedbäddad, men D blev hastigt dålig på väg hem från sta'n i fredags em, och M blev helt plötsligt dålig i fredags kväll. Det gick blixtsnabbt... Sedan har hon legat för ankar hela helgen, och är fortfarande (söndag kväll) inte bra. Man blir ju verkligen helt urlakad i kroppen av magsjuka.

Det var alltså inte alls läge att sticka iväg till fågelplåtningen i lördags morse på Värmdö, med halva familjen nedbäddad. Det blev till att hålla sig hemmavid. Det kan bli aktuellt med fler tillfällen, tydligen. Det var rätt lyckat för de som var där, som jag förstod. Finns bilder på Naturfotoforum, leta på "Stenknäck" och "Gråsiska", framförallt.

Testade min nya 300:a lite i trädgården igår. Lade ut solroskärnor och brödsmulor på den snötäckta gräsmattan, för att locka lite småfågel, men de enda som var intresserade var fyra skator. Övriga fåglar höll sig på behörigt avstånd.

Det blev till att göra testbilder mot äppelträdet i stället. Visade det jag hoppades på, att 300:an är sylskarp redan från full öppning. Känns kanon!

Inga kommentarer: