fredag 27 februari 2009

Magsjuk i veckan...

Blä. Började känna mig "tjyvis" i tisdags eftermiddag och vaknade illamående på onsdag. Det blev två dagar hemmavid, att gå till jobbet var inte att tänka på, trots en hel del att göra. Lite kunde jag sköta via telefon och mail, dock.

Nu är jag på benen igen och idag hämtade jag ett 4 kg:s paket på ICA. Det innehöll min nya pjäs (ja, den förtjänar det namnet, med 2,6 kg och över 3 dm inklusive motljusskyddet), min 300 mm Sigmaglugg. Perfekt timing med tanke på fågelfotograferingen i morgon bitti.

Om jag hinner och orkar tänkte jag försöka hinna med att fånga "Sveriges mest fotograferade fågel just nu" som den kallas på Naturfotoforum, kungsfiskaren här i Huddinge. Jag har aldrig sett en sådan i levande livet tidigare, så det här tillfället får man inte missa.

Om nu inte resten av familjen däckar i magsjuka. Yngste sonen blev dålig idag.... :-P

Inga kommentarer: