söndag 19 januari 2014

Fler vinterbilder...

Jag har vädrat min Fuji X20 en del de senaste helgerna och trivs bättre och bättre med den. Nu har jag dessutom kostat på ett motljusskydd, så tittar man snabbt ser den faktiskt ut som en liten Leica... :-)

Förra helgen promenerade vi hemifrån till Kungens Kurva, via brandvägen som går genom Kolartorpsskogen. Den är avstängd för trafik i vanliga fall, så det är en fin promenadväg.

Ingången till motionsspåret nära vårt hus

Fullersta kvarn. Känslan här ute är ren landsbygd, inte ens 1 km hemifrån. :-)

Lek med mönster och strukturer mitt i Kungens Kurva

Hästhagar på väg hem, nära Segeltorps centrum

I förmiddags åkte vi ner en tur till sommarstugan för att titta till den. Det var rätt mycket snöyra på vägen ner, men väl framme så var det uppehåll men en del vind. Viken var fortfarande öppen, men vattnet hade frusit runt bryggstolparna på ett rätt lustigt sätt. Det såg ut som små figurer med klänningar som stack upp ur vattnet. :-)

Vår friggebod i vinterskrud

Bryggan

Iskrinoliner :-)

Fler krinoliner...
Nu packar vi som bäst för en vecka i solen. På torsdag åker vi (jag och M) till Fuerteventura en vecka. Första resan själva utan barnen (som ju är ungdomar numera). Ska bli skönt att komma bort och bara rå sig själva. Tar bara med mig Fuji X20:an, den är så pass bra att Nikon D700:an känns onödigt stor att släpa på en semesterresa.

Bilderna här ovan är f ö rakt ut ur kameran, med enbart lite höjning av kontrasten. Jpeg-renderingen är helt suverän!

Återkommer med bilder från södern!


Inga kommentarer: