söndag 12 januari 2014

Vinterbilder från Gömmaren

Det blev ju vinter till slut... Jag hade nästan ställt in mig på att hoppa över den här vintern och gå direkt på vårkänslorna, men när nu snön singlade ner i fredags och hela helgen (till och från) så är det rätt skönt ändå. Framförallt blir det ju rätt mycket ljusare och intressantare fotomässigt med snön som formar träd och landskap på ett mer "grafiskt" sätt.

Jag åkte ner till Gömmarens naturreservat, som ligger alldeles nära oss här i Segeltorp. Där finns en 3 km lång vandringsled som bjuder på omväxlande terräng och olika vyer över sjön. Det blev drygt 100 bilder på ett par timmars vandring. Här är några:






Idag skiljde jag mig från två trotjänare: min Nikon D90 och kitobjektivet 18-70 mm som jag köpte till min Nikon D70 för nästan tio år sedan. Jag köpte den som "gatukamera" för drygt två år sedan, men min Fuji X20 är vassare i den "rollen" på alla punkter, så D90:an kändes överflödig. Men jag sålde den till svägerska L, så den stannar i "klanen".

Nu har jag också blivit med Flickr-konto, till slut. Fotokompisarna har talat sig varma för funktionerna på sajten och när man nu får en terabyte med utrymme gratis finns det ingen anledning att fortsätta med Pbase-gallerierna som känns lite yxiga att använda och dessutom kostar en slant varje år.

Jag har börjat fylla på med bilder, det kommer mera framöver: http://www.flickr.com/photos/fredrik-beskow/





Inga kommentarer: