fredag 9 januari 2009

En ledig månad...

Hemma igen efter en bra vecka nere på Kanarieholmarna. Nu har jag hela januari ledigt innan jag börjar på nytt jobb den 2/2. En märklig känsla, men också en vetskap om att denna möjlighet knappast återkommer. Just möjligheten att få rå sig själv helt och hållet i veckorna (helgerna lär flyta på som tidigare) känns väldigt exklusiv.

Några bilder från de fantastiska sanddynerna vid Maspalomas:





Tre dagar ledigt "för sig själv" (onsdag - fredag) har fyllts av pyssel med 1000 tagna bilder på en vecka på semestern. Ibland förbannar jag digitalfoto, men fördelarna överväger, trots allt. :) Dessutom har jag börjat på "listan" (i huvudet) över saker jag ska och vill göra under januari. Stay tuned...

Idag var jag ute i Tyresta nationalpark och gick Fornborgsslingan (6 km). Det blev massor av bilder på de fantastiska isformationerna som bildats längs Åva-ån. Återkommer om det...

Igår kväll var jag och D inne i stan och firade att naturfotoforum.se fyllde två år. Det är en skön blandning naturfotografer från hela landet (med viss övervikt för västkusten och Skåne) som samsas där. Stockholmsgänget tog en tur på sta'n och gick sedan och tog en bit mat. Det var kallt att stå längs kajerna och göra bilder, men värmen inomhus på Magnus Ladulås i Gamla Stan gjorde att vi "tinade" rätt snabbt. Här är några exempel:


Humlegården, numera ordentligt upplyst på kvällen.


Nybroviken


Af Chapman och Södermalm

Dagens YouTube: Tusen dagar härifrån - Perssons Pack och Jakob Hellman. Den här ska vi försöka oss på med triobandet _om_ vi nu får den där spelningen nere i Lund. Inte spikat än, trubbel mellan pubägaren och hyresgästerna i resten av huset, tydligen... Svensk pop när den är som bäst!

Inga kommentarer: