måndag 19 januari 2009

Fortsatt snöyra...

Nej, vädret är inte riktigt med mig just nu. Idag började det snöa vid halv elva, precis när jag skulle ta kameran på axeln och åka in till city. Det blev en lunch med J i Gamla Stan (som planerat), men inga bilder.

I morse packade jag stora ryggsäcken (nej, inte den med kamera + gluggar, den är redan klar). Jag sticker till Öland i morgon bitti för foto tisdag-torsdag. Har fått en hel del spännande tips om södra Öland av T på Naturfotoforum. Norra delen har jag rätt bra "kläm" på, men söderöver är det sämre, därför är de tipsen guld värda.

Hoppas nu bara att det inte blir alltför mulet och snöigt. Visst, det blir bra bilder i sådant väder också, men jag gillar "vidderna" där nere, längs stränder och över alvaren, så lite av det vill jag försöka fånga.

Fredag till söndag blir det musicerande. Bandkompisarna kommer på fredag lunch. Det blev ingen spelning i Lund, men vi tar varje anledning att ses för att spela och dricka öl som en bra anledning. :)

Jag återkommer här på söndag! Happy shooting! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Harebra!

Stationär hornuggla vid Stenåsabadet...kanske värt att ta en titt på eller höra sig för om...